Sinä voit saada enemmän asiakkaita ja myyntiä nykyisellä mainosbudjetillasi, kun lähetät oikeille henkilöille, oikeita viestejä, oikeaan aikaan ja oikean median kautta.

Elinkaari-markkinoinnissa luot asiakkaistasi kolme selkeää ryhmää, joille jokaiselle markkinoidaan hieman eri tavalla:

1) Kohderyhmä – Luo kiinnostus

2) Liidit – Muuta kiinnostus tarpeeksi

3) Prospektit – Muuta tarve kaupaksi

4) Vakioasiakkaat – Kerää suositteluja ja jatkokauppaa

Ainiin, tämä kaikki on mahdollista automatisoida!

Näin hyödynnät markkinoinnin automaatiota pakopeliyrityksessäsi

Markkinoinnin automaatiolla on kolme selkeää tavoitetta.

1) luoda asiakkaalle kiinnostus

2) saada asiakas ostamaan

3) saada asiakas ostamaan uudelleen

Kaikki markkinointi nojaa näihin kolmeen tavoitteeseen, ei mihinkään muuhun. Se on avain tuloksiin.

Tarkastellaan tavoitteita seuraavaksi hieman syvemmin.

1) Luo kiinnostus ja kerää yhteystietoja

Kun ohjaat asiakkaita sivustollesi eri kanavista, niin muista, että kaikki sivuillesi tulevat eivät ole heti valmiita ostamaan. Asiasta kiinnostuminen ei vielä tarkoita sitä, että kiinnostuneet olisivat heti valmiita tekemään kauppaa sinun kanssa. Hyvin usein kiinnostuneet poistuvat sivuiltasi ostamatta, mikä on täysin normaalia.

Menetät kuitenkin valtavasti potentiaalisia tulevaisuuden ostajia, jos et onnistu tekemään tässä vaiheessa kahta asiaa oikein:

  1. Asiakkaan tulee ymmärtää muutamassa sekunnissa täysin aukottomasti, miksi hänen kannattaa maksaa palveluistasi.
  2. Asiakkaalta tulee pyytää hänen yhteystietojaan ‘liidimagneetin’ avulla ennen kuin hän poistuu sivuiltasi. Jos et pyydä yhteystietoja heti, niin markkinointiin sijoitetut eurot menevät roskakoriin.

Liidimagneettin tulee liittyä tuotteeseesi tai palveluusi. Sen on oltava asiakkaalle hyödyllinen. Hyvin usein liidimagneetti on ilmaiseksi jaettava kevyempi versio maksullisesta tuotteesta. Pakopeliyrityksille se voisi olla esimerkiksi kokoelma kotona pelattavia pulmapelejä. Pelit saadakseen asiakkaan tulee antaa sähköpostiosoitteensa ja hyväksyä tietosuojaseloste. Tietosuojaselosteessa kerrot, että tulet keräämään asiakkaasta tietoja, että opit tuntemaan hänet paremmin; ja osaat lähettää hänelle viestejä, joista hän on kiinnostunut, silloin, kun hän on niistä kiinnostunut, niistä aiheista, joista hän on kiinnostunut. Esim. miksi markkinoisimme hänelle erikoistarjousta pelistä, jonka hän on jo käynyt pelaamassa?

Tästä pääsemme seuraavaan vaiheeseen.

2) Ohjaa asiakasta kohti ostoa markkinoinnin automaation avulla

Vaikka asiakas ei olisi ostanut sinulta siitä huolimatta, että hän on käynyt useasti sivuillasi, niin se ei tarkoita, etteikö hän haluaisi ostaa joskus. Jokainen sivuillasi käynyt asiakas on potentiaalinen asiakkaasi, ja sen takia sinun tulee huolehtia potentiaalisesta asiakkaasta. Tiedän yli 15 vuoden yrittäjä-kokemuksella, että aikasi ei riitä jokaisen nettisivuilla vierailevan (tai myymälän ovesta sisään kävelevän) kontaktin lämmittelyyn. Tarvitaan työkalu (=järjestelmä), joka voi hoitaa tämän työn sinun puolestasi. Paras työkalu, jota voin sinulle suositella, on ActiveCampaign.

ActiveCampaign huolehtii kontaktien lämmittelystä tarjoamalla heille hyödyllistä tietoa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa. Kukaan ei pidä tyrkyttäjistä, mutta kaikki rakastavat ostamista, kun sen saa tehdä itselle parhaiten sopivalla aikataululla. Myynnissä kannattaa olla aktiivinen vasta sitten, kun asiakas on siihen valmis. Sitä ennen on koulutettava kiinnostuneita asiakkaita tarjoamalla heille hyödyllistä tietoa aiheeseen liittyen. Mitä paremmin onnistut tässä, sen todennäköisemmin asiakas ostaa.

Opettele tuntemaan asiakkaasi paremmin. Mistä he ovat kiinnostuneita, mitä he ovat ostaneet sinulta, milloin he ovat kiinnostuneita (=liidejä), milloin he ovat valmiita ostamaan (=prospekteja), ketkä ovat tosifanejasi ja mistä löydät lisää heidän kaltaisia ihmisiä (=kohderyhmä).

3) Luo WOW-efekti, niin asiakas ostaa uudestaan

Liian moni lopettaa markkinointinsa siihen hetkeen, kun asiakas ostaa. Jopa 65% prosentti asiakkaista menetetään, kun heihin ei pidetä yhteyttä kaupan jälkeen. Muista, että kannattavuus tulee kanta-asiakkaidesi kautta. Mikään ei ole tärkeämpää kuin asiakkaiden sitouttaminen kaupan jälkeen. Kysy heiltä saivatko he sen mitä he tulivat hakemaan. Jos kyllä, niin pyydä heiltä suosittelua. Jos eivät, niin hyödynnä saamasi palaute liiketoimintasi kehittämisessä. Muista, että entisille asiakkaille uudelleen myyminen on edullisempaa kuin uuden asiakkaan hankkiminen.

a

Uudelleenostojen avain on WOW-efekti.

WOW-efekti on mahdollista luoda, kun jälkimarkkinointisi on rakennettu asiakaskohtaisesti niin personoiduksi, että siitä huokuu arvostuksesi asiakasta kohtaan. Kun asiakas kokee olevansa tärkeä ja arvostettu, hän ostaa uudestaan, suosittelee yritystäsi kavereilleen ja kertoo yrityksestäsi eteenpäin.

Tällöin hänestä on tullut tosifani, joiden on tutkittu tuovan merkittävästi enemmän liikevaihtoa yrityksille kuin tavallisten asiakkaiden.

Käytössämme on teknologia, jolla tämä kaikki on mahdollista rakentaa automatisoiduksi koneistoksi, joka tuottaa rahaa ja myy palveluitasi myös nukkuessasi.

Kiinnostuitko? Toimi näin:

Minulla on yli 15 vuoden kokemus yrittämisestä. Lisäksi minulla on yli 4 vuoden kokemus pakopelien rakentamisesta ja operoinnista. Kun tähän lisätään asiakashallintajärjestelmä, niin minun opastuksella markkinointisi saadaan tuottamaan toivottuja tuloksia.

Voimme lähteä kanssasi liikkeelle kahdella tapaa:

  • Osallistu verkkokoulutuksiin, jonka jälkeen osaat hoitaa (tai johtaa) markkinointia itse
  • Kutsumalla minut kouluttamaan sinulle (tai tiimillesi) miten opitte tuntemaan asiakkaanne paremmin, ja miten saatte hyödynnettyä käytettävissä olevat resurssinne parhaalla mahdollisella tavalla.

Kaikki alkaa yhteydenotolla.

Soita, laita sähköpostia tai ota yhteyttä oheisen lomakkeen kautta. Lupaan, että opit heti jotain uutta yrityksesi markkinoinnista, vaikka emme päätyisikään yhteistyöhön.

Näin tilaat itsellesi uuden pelin (ja mahdollistat toimintasi kasvun)

1) Selaa pelivalikoimaamme ja valitse kiinnostavalta kuulostava peli

Löydät jokaisesta pelistä kattavan esittelyn, tekniset tiedot ja pelisuunnitelman. Tarkempia tietoja pelin yksityiskohdista voit tiedustella puhelimitse tai sähköpostilla, koska pelin tarkkaa kulkua emme halua paljastaa sivuillamme.

2) Ota meihin yhteyttä, niin sovitaan toimitusajankohta

Saat meiltä pelin itsellesi jopa kahdessa viikossa tilauksesta. Kasaamiseen menee ainoastaan muutamia päiviä, koska pelit on tehty siirrettävistä elementeistä. Näin ne myös soveltuvat hyvin erikokoisiin ja -muotoisiin tiloihin.

3) Uusi pelisi on käyttövalmis ilman useiden viikkojen rakennusrumbaa!

Tiedota uudesta pelistäsi koko kansalle ja kerro jokaiselle pelanneelle ryhmälle, milloin seuraava uusi peli arviolta tulee.

4) Saat pelille täydet takuut

Jos peli ei toimi kasaamisen jälkeen siten, miten sen kuuluisi toimia, niin saat rahasi takaisin. Ostaminen on sinulle siis täysin riskitöntä.

Ota meihin yhteyttä!

Soita: 0400-557101

Sähköposti: juha@maline.fi

Kiinnostuitko pakopeleistä?

Ota meihin yhteyttä oheisella lomakkeella, niin kerromme mielellämme lisää pakopelien välittämisestä.